Jövőidő

A társadalom a múltnak és a jövőnek a jelen pillanatában együtt élő közössége. Vajon igazat adhatunk-e azoknak, akik szerint az egymás után következő generációk életében nincsenek új problémák, csak a szokásos emberi élethelyzetek adta dilemmák ismétlődnek új díszletek között? Mit kell átadni értékeinkből a mai Y és Z generáció tagjainak, mit érdemes megőrizni a múltból az információs technológián alapuló tudásalapú jövőben?  Fókuszban a generációk közötti törésvonalak, az ifjúságpolitika, a net generáció nevelése.

Beküldve:
2017. 02. 21.

Pillanatkép: ezek a mai magyar fiatalok

Sok sztereotípia rögzült már a net-generációról is a közgondolkodásban. Az ifjúságkutatás ezt rendre szembesíti a tudomány által leírható adatokkal. Ismét eltelt négy év, és újra itt vannak az...
Beküldve:
2017. 02. 08.

Nyitott szemmel

Járjunk nyitott szemmel a világban, legyünk fogékonyak az újra, az ismeretlenre, ne féljünk mindenképp a változásokról – ezt tanítjuk gyermekeinknek. De vajon mi mennyire vagyunk nyitottak, mennyire...
Beküldve:
2017. 01. 31.

Ahol az iskola a napi fennmaradásért való küzdelmet tanítja diákjainak

Tanári Kerekasztalunk tagja, „Így tanítom” pályázataink egyik nyertese, Sárköziné Zuberecz Klára az EAThink2015-„Fogyassz lokálisan, gondolkozz globálisan” – iskolai projekt keretében az afrikai...
Beküldve:
2017. 01. 24.

Ki védi a gyermekek emberi méltóságát?

Az elmúlt napok veronai buszbalesetének tragikus hírére mindannyian megrendültünk, a  pártpolitikai ellentétektől megosztott ország egy volt az áldozatok iránti szolidaritásban. Mindenki...
Beküldve:
2016. 12. 19.

Függőben

Manapság senkinek sem új az, ha azt hallja, hogy a mai fiatalok – nevezzük őket akár a Z generáció tagjainak, vagy akár illessük őket a digitális bennszülött jelzővel – állandó jelleggel a kütyük...
Beküldve:
2016. 12. 13.

Fiatalok a cselekvő állampolgárságért

Lezárult a Barankovics István Alapítvány Online Demokrácia Activity játékos társadalomismereti versenyének negyedik szériája. A versenysorozatot  alapítványunk Tanári Kerekasztala azzal...
Beküldve:
2016. 11. 14.

Te miről maradsz le?

Sok cikk és tanulmány jelent már meg a digitális forradalomról és annak vívmányairól, arról is, hogyan hat ez az iskolai teljesítményre, illetve hogyan szabja át a fiatalok szabadidős tevékenységeit...
Beküldve:
2016. 10. 24.

Négy pont nulla

Web 2.0, Iphone 6, 3D-s és 4 D-s mozifilmek, negyedik dimenzió. A számok – sokaknak – magukért beszélnek, jelen esetben azonban a negyedik ipari forradalom elnevezés kapcsán az ipar 4.0 koncepció,...
Beküldve:
2016. 10. 11.

A németországi egyetemek szerepvállalása a menekültek integrációjában

A kortárs migrációs folyamatok által az Európai Unióba, azon belül is a Németországba érkezett személyek között jelenlegi becslések szerinti mintegy 30-50 ezer[1] olyan felsőoktatási korú menekült...
Beküldve:
2016. 10. 04.

„A” gép

Az egyszerű, majd egyre bonyolultabb számítógépek megjelenésével, az okostelefonok penetrációjával, a mesterséges intelligencia egyre – most már mondhatjuk így – szélesebb körű használatával...

Oldalak

Feliratkozás Jövőidő csatornájára